1. شروع به کار
    • فولدر پروژه
    • محیط کاربری
    • تنظیمات
  1. محیط 3D Max
    • آشنایی با محیط
    • پنل های خلق و توصیف
    • واحد های اندازه گیری
    • نمایش شبکه شطرنجی
    • صفحه های دید
    • کلیدهای میانبر
    • جابجایی اشیا
    • حالت های نمایش
    • قالب بندی صفحه های نمایش
  1. اصول مدل سازی
    • ساختن صفحه تصویر
    • تنظیمات نمایش
    • ساختن احجام اولیه
    • مرورگر سکانس
    • فهم سطح جزییات
    • صحفه ی ابزار توصیف
    • شکافتن صفحه ابزار توصیف
  1. مدلسازی توسط چندوجهی ها
    • استفاده از روان طراحی با چندوجهی ها
    • کار با زیرمجموعه اشیا
    • جوش دادن نقاط
    • انتخاب مرکز انتقال
    • افزودن جزییات با کات و جابجایی
    • افزودن جزییات با برش سریع
    • انتخاب نرم
    • انتخاب پنجره ای
    • انتخاب پیستوله ای
    • Attach ادغام کردن اشیا به
    • متصل کردن المان ها با Bridge
    • شاخه کردن چندوجهی ها با Extrude
    • نرم کردن و سخت کردن لبه ها
  1. مدلسازی سطوح چندبخشی
    • فهم سطوح تقسیم شده
    • ساختن یک شئ قابل ویرایش
    • افزودن توصیفگر تقارن
    • انتخاب NURMS یا Turbo Smooth
    • زمخت کردن اشکال
    • افزدن چرخه اشکال توسط Swift Loop
    • محدود کردن جابجایی سطوح تقسیم شده
    • جوش دادن محل انقطاع
    • افزودن نامتقارنی
    • یکپارچه کردن سطوح تقسیم شده
  1. مدل سازی با فرم های آزاد
    • فرم دادن با قلم Deform
    • استفاده از قلم-های Relax و Noise
    • تنظیمات ترسیم
    • القای یک شی به دیگری
    • فرم دادن با قلم های جابجایی
    • ایجاد تکرار با نقاشی جسم
    • استقرار اشیا
  1. مدلسازی با خطوط متصل
    • ترسیم خط
    • جابجایی مرکز ثقل
    • گرداندن یک سطح با توصیفگر Lathe
    • استفاده از انواع مختلف رئوس
    • استفاده از ابزارهای جابجایی آکسی
    • امتداد دادن یک خط
    • چسباندن یک کمان
    • تلفیق خطوط
    • گرد کردن گوشه ها با Fillet
    • استفاده از Outline
    • تنظیم سطح جزئیات
  1. مدلسازی با خطوط منحنی
    • فهم کلی NURBS
    • ساختن یک منحنی NURBS
    • تبدیل اشیا به NURBS و تکثیر زیراشیاء
    • ساختن یک سطح U loft
    • ساختن مجدد منحنی ها
    • تنظیم حدود سطوح
    • گروه کردن اشیاء