آموزش Autodesk 3ds Max
فنی و مهندسی گرافیک و انیمیشن
دربارهی دوره:
نرم افزار 3DS Max ، اگر قدرتمندترین نرمافزار انیمیشنسازی نباشد، حداقل معروفترین و محبوبترین نرمافزار انیمیشنسازی در ایران است.
در اکثر انیمیشنها و جلوههای کامپیوتری در فیلمسازی، ردپایی از 3DS Max به چشم میخورد. این نرمافزار، مجموعهای از خلاقانهترین و بهترین ابزارها را برای طراحی 3 بعدی و انیمیشن در اختیار کاربران قرار میدهد.
نرمافزار3DS Max همچنین دارای سیستم آنالیز نور Indirect Illumination & Radiosity و سیستم ذره Particle System بسیار قدرتمند است که مناسب برای شبیهسازی تصاویر است و صحنههای واقعی برای کاربر ایجاد میکند. زبان برنامهنویسی نرمافزار تری دی مکس که MAXscript نام دارد قابلیتهای برنامه را دوچندان میکند. فیلمها اخیرا از 3DS Max و یا نسخههای قبلی این برنامه تحت نامهای قبلی ساخته شده آن در انیمیشن CGI استفاده میکنند، مانند Avatar و 2012 که شامل گرافیک کامپیوتر 3DS Max در کنار عمل بازیگری میکنند. 3DS Max نیز در توسعه سه بعدی گرافیک کامپیوترها برای تعدادی از بازیهای ویدیوئی استفاده میشود.
شرکتهای طراحی معماری و مهندسی از 3DS Max برای توسعه مفهوم هنر استفاده میکنند. معماران و گرافیستها نیز میتوانند از این برنامه برای پیشنمایش بناها و مدلهایی که هنوز ساخته نشدهاند، استفاده کنند. از جمله تواناییهای دیگر این نرمافزار قابلیت متحرکسازی آن است که این محصول را تبدیل به یکی از قدرتمندترین نرمافزارهای ساخت محصولات بصری در زمینه ساخت انیمیشن و تیزرهای تبلیغاتی کرده است همچنین این محصول دارای pluginهای متعدد و قدرتمندی است که در صنعت جلوههای ویژه سینمایی مورد استفاده قرار میگیرد.
آنچه در دورهی مقدماتی Autodesk 3DS Max 2015 خواهید آموخت:
در این دوره نگاهی به رایجترین و پر کاربردترین امکانات 3DS Max خواهیم داشت و اشکال را با روشهای مختلفی ذیل طراحی و مدلسازی خواهیم نمود.
- Polygon
- Subdivision Surfaces
- Spline
- NURBS
-
شروع به کار
- محیط کاربری
- فولدر پروژه
- تنظیمات
-
محیط 3D Max
- آشنایی با محیط
- پنل های خلق و توصیف
- واحد های اندازه گیری
- نمایش شبکه شطرنجی
- صفحه های دید
- کلیدهای میانبر
- جابجایی اشیا
- حالت های نمایش
- قالب بندی صفحه های نمایش
-
اصول مدل سازی
- ساختن صفحه تصویر
- تنظیمات نمایش
- ساختن احجام اولیه
- مرورگر سکانس
- فهم سطح جزییات
- صحفه ی ابزار توصیف
- شکافتن صفحه ابزار توصیف
-
مدلسازی توسط چندوجهی ها
- استفاده از روان طراحی با چندوجهی ها
- کار با زیرمجموعه اشیا
- جوش دادن نقاط
- انتخاب مرکز انتقال
- افزودن جزییات با کات و جابجایی
- افزودن جزییات با برش سریع
- انتخاب نرم
- انتخاب پنجره ای
- انتخاب پیستوله ای
- Attach - ادغام کردن اشیا
- متصل کردن المان ها با Bridge
- شاخه کردن چندوجهی ها با Extrude
- نرم کردن و سخت کردن لبه ها
-
مدلسازی سطوح چندبخشی
- فهم سطوح تقسیم شده
- ساختن یک شئ قابل ویرایش
- افزودن توصیفگر تقارن
- انتخاب NURMS یا Turbo Smooth
- زمخت کردن اشکال
- افزدن چرخه اشکال توسط Swift Loop
- محدود کردن جابجایی سطوح تقسیم شده
- جوش دادن محل انقطاع
- افزودن نامتقارنی
- یکپارچه کردن سطوح تقسیم شده
-
مدل سازی با فرم های آزاد
- فرم دادن با قلم Deform
- استفاده از قلم-های Relax و Noise
- تنظیمات ترسیم
- القای یک شی به دیگری
- فرم دادن با قلم های جابجایی
- ایجاد تکرار با نقاشی جسم
- استقرار اشیا
-
مدلسازی با خطوط متصل
- ترسیم خط
- جابجایی مرکز ثقل
- گرداندن یک سطح با توصیفگر Lathe
- استفاده از انواع مختلف رئوس
- استفاده از ابزارهای جابجایی آکسی
- امتداد دادن یک خط
- چسباندن یک کمان
- تلفیق خطوط
- گرد کردن گوشه ها با Fillet
- استفاده از Outline
- تنظیم سطح جزئیات
-
مدلسازی با خطوط منحنی
- فهم کلی NURBS
- ساختن یک منحنی NURBS
- تبدیل اشیا به NURBS و تکثیر زیراشیاء
- ساختن یک سطح U loft
- ساختن مجدد منحنی ها
- تنظیم حدود سطوح
- گروه کردن اشیاء
مهندس محمدرضا حبیبی
لرنیکس
درباره استاد:
معرفی دوره آموزش Autodesk 3ds Max
|
۰۷:۲۷:۵۶ |
|
جامع
|
|
محمدرضا حبیبی
|
|
فنی و مهندسی
گرافیک و انیمیشن
|
|
ندارد |